fredag 26 september 2014

Grannarna

Jag älskar när grannarna ovanför har fest. Han och hans gelikar klampar fram och tillbaka genom lägenheten som en elefanthord medan hon och de kvinnliga festdeltagarna ropar "wooooooooooohh!" och skrattar så intensivt att man tror att de hyrt in eliten av Sveriges ståuppkomiker. 
    Sist de hade fest sjöng alla deltagarna Brown Eyed Girl, och jag tror att jag talar för hela bostadsrättsföreningen när jag säger att det var en mörk stund. 
    Själv nattar jag bebis. Jag har läst på Familjeliv att alla åttaveckorsbebisar har klara och tydliga nattningsrutiner och en majoritet av dem verkar sova från 19-07. Man kan säga att vår bebis har rätt långt kvar om hon ska leva upp till Familjelivs finest. Nästan så långt att det känns lite som ett hån. Tack och lov kan jag lyssna på mina grannar under tiden.



1 kommentar:

  1. Ha! Rebel är 17 månader och jag frågar mig varje dag när ungen planerar sova genom en hel natt. Men visst verkar det alltid som alla andra ungar sover sött mellan 19.00 och 07.00. Gudars.

    SvaraRadera