onsdag 24 september 2014

Goddag

Igår tog jag med blöjterroristen till jobbet. Varje gång jag går på mammaledighet slutar nämligen en avdelningschef, och så även denna gång. Vi inom sjukvården gillar väldigt mycket att äta frukost, varför chefen bjöd på frukost som avsked. 
    Jag gick dit med en bebis och höll på att komma hem en bebis kortare. Sjukvårdspersonal tycker nämligen iinte bara om frukost, utan även bebisar (dock ej att äta), så jag fick i lugn och ro både äta mackor och dricka kaffe. Därefter bajsade terroristen ner hela sin impa på kollegorna-outfit (Mini Rodini-klänning från bror och svägerska), varpå vi ansåg det bäst att runda av besöket. Terroristen var då så uttröttad att hon somnade utan vagngungande, och jag tog tillfället i akt att ströva runt på Triangeln bland alla andra mammalediga figurer. 
    Idag är den storslagna planen att köpa ett nytt munstycke till dammsugaren då det nuvarande genom att lossna så fort vi bara överväger att dammsuga, håller på att ge både mig och maken aneurysm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar