fredag 3 januari 2014

Stora fredags-tjohoet

Plötsligt hör man ett upphetsat: "Älskling, älskling, kom och kolla!" från maken som befinner sig på toaletten. Ärligt talat kanske lite mer orolig och avvaktande än exalterad släpade jag mig till toaletten efter ytterligare en uppmaning att "komma fort". Är det såhär vi har det nu? För nio år sedan vågade vi inte fisa i närheten av varandra; nu visar vi varandra resultatet av våra toalettbesök. Döm om min förvåning när det visar sig att lill-terroristen är där och har premiärkissat på pottan.
    Årets överreaktion går härmed till lill-terroristens mor och far. Det hoppades upp och ner, det kramades och applåderades,  en lycklig tår föll nästan från moderns ena öga och jag är ganska fucking säker på att om vi av outgrundlig anledning haft champagne därinne så hade vi öppnat den för att lycksaligt skåla för dotterns stora steg in i vuxenlivet. Lill-terroristen själv såg relativt oberörd ut och fattade nog inte riktigt vad allt tjoande och tjimmande var bra för, men klappade oss lite stöttande på ryggen. Nu är jag alldeles trött efter den stora känslostormen och måste ta igen mig i soffan. Snacka fredagsaction.

1 kommentar: