torsdag 30 januari 2014

Första besöket på körskolan

Idag var det dags för den tre (!) timmar långa handledarutbildningen som är första steget på min tusenmilavandring mot att skaffa körkort. Målet är att körkortet ska komma före bumlingen som kommer någon gång i juli. Jag har lite olika krav bara, men det ska nog inte bli några problem. Det finns vissa grejer jag tycker är direkt onödiga att jag lär mig, för jag kommer liksom aldrig att göra dem ändå. Till exempel:
- Starta bilen i backe. Nej. Det gör jag inte.
- Halkkörning. Varför? Nä, det skippar jag också.
- Köra i mörker. Alltså, helst inte, tror jag.
- Backa runt en hörna. Låter livsfarligt. Det skiter vi i.
    Det andra ska jag försöka göra. Typ köra i torrt väglag, utan andra fordon eller människor i närheten.  Det blir bra. Kanske. Jag vet inte om det  är ett bra tecken att jag lämnade kursen rödgråten efter en film om lemlästade australiensare och en film baserad på Stig Dagermans novell "Att döda ett barn". Jag snorade och grät värre än Helena Bergström, och skyllde sedan helt fräckt på bumlingen, precis som om jag inte skulle storgråtit i alla fall. Jojo, blir spännande det här.

2 kommentarer:

  1. Det blir nog bra ska du se. Du kan öva här på stranden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen dum idé. Fast tänk om jag kör ut i havet och drunknar?

      Radera