torsdag 2 januari 2014

Det nya året

Nytt år, ny blogg. I mitt anletes svett har jag slitit och är nu redo att byta ut gamla trotjänarbloggen mot denna nya, fräscha 2014-blogg. Som ni vet drogs förra bloggen med grava tysta leken-uppehåll under hösten. Detta har ett antal anledningar. För det första är jag legendariskt dålig på att hålla saker och ting hemliga, och för det andra lekte jag pensionär hela hösten och gick till sängs samtidigt som lill-terroristen varenda kväll. Jag gick också mest runt och behövde kräkas större delen av dagarna, samtidigt som jag helst inte ville att folk skulle veta att jag behövde kräkas. Tough stuff, helt enkelt.
    Som ni förstår är det dags igen. Dags för kollegorna att ducka hormonella utspel, dags för maken att göra detsamma. Dags för rövens röda khmerer (kudos Hormoner&hemorrojder), karpaltunnelsyndrom, nio ofrivilligt vita månader och livsmedel utan listeria (det är alla de goda grejerna, för er som behöver fräscha upp listeria-kunskaperna). Dags att klämma ut en terrorist till helt enkelt. Eller, enkelt och enkelt? Jag har ett minne av att jag efter förra gången svor dyrt och heligt att jag minsann aldrig tänkte göra om det där. Att nästa terrorist skulle adopteras från ett fjärran land. Det har jag visst förträngt, så nu är det dags igen. Se fram emot (eller bäva för, take your pick) ett tillskott till Smugglosmurf-familjen till sommaren. Och en sak till: Ser ni mig gråta under kommande halvår, spring! Jag grät hela tiden under förra graviditeten och det var aldrig något viktigt. Fråga vem som helst. Hur som helst, välkomna till min nya blogg!

2 kommentarer: