onsdag 22 januari 2014

Hem utan kräk

Sånt här vågar man ju knappt skriva innan Gud slagit en i huvudet med stora "tro inte att du är säker"-klubban, men det är faktiskt så att det nu har gått 55 timmar sedan jag torkade upp den sista spyan, och ur min mun har inte kommit en enda spya. Inkubationstiden är 12-48 timmar. Det finns hopp om att jag sluppit denna omgången.
    Hopp var dock inget som fanns för den nedspydda mattan. Med tapper själ handtvättade maken den och hängde upp den på tork i torkrummet.  När vi gick ner för att hämta den luktade det kräk inte bara från mattan, utan i hela källaren. En kort stund närde vi (maken) en förhoppning om att vi skulle kunna lägga ut mattan igen och att lukten sedermera skulle försvinna av sig själv. En kort stund därefter insåg vi (jag) att detta inte skulle gå att genomföra på grund av min ytterst känsliga och av graviditet påverkade näsa. På golvet ligger således, sedan igår, en helt ny matta utan kräk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar