måndag 27 oktober 2014

Trött!

Idag fyller blöjterroristen tre månader, hurra, hurra, hurra! Tre månader var också den tid det tog för sömnbristen att hinna ikapp mig. Fram tills nu har det varit lätt som en plätt att vara tvåbarnsmor (typ. Så lätt det nu blir med en dotter som är tre och ett halvt, men har lynne som en hormonstinn femtonåring). Nu börjar det dock kännas att jag inte sovit mer än tre timmar i följd under tre månaders tid, och den där känslan av att man kanske ändå skulle ta och starta nästa annorlunda-familj med fyrahundra barn har helt och hållet dött och begravts flera tusen meter under jord.
    Just nu vill jag mest åka till Köpenhamn och dricka massa vin och röka massa cigaretter för att sedan sova fyra veckor i sträck på ett hotell med svala lakan tillverkade av egyptisk siden. Istället ska jag nu slänga fram brösten för umptielfte gången och sedan gå till Skogslekplatsen. Dock utan brösten i vädret. Det räknas eventuellt som förargelseväckande beteende.

2 kommentarer:

  1. Kram på dig. Det blir faktiskt bättre med tiden. Dagens sanning. Det gäller bara att överleva tills dess <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet det egentligen. Har bara gått på knarkiga amningshormoner såhär långt och faktiskt inte varit trött alls, konstigt nog.

      Radera