torsdag 16 oktober 2014

Ryska klassiker

Jag har inte haft tid med er på sistone. Jag har nämligen plöjt de ryska klassikerna. Det var dags. I alla fall om man med ryska klassiker menar skaffat Netflix och börjat kolla på Orange is the new black. Så på dagarna blir jag kräkt på av blöjterroristen bokstavligt talat och kräkt på av den äldre terroristen verbalt (jag är den trögaste sedan skivat bröd ungefär 90 procent av tiden enligt den senare) och på kvällarna när kidsen somnat kollar jag och maken på Orange is the new black.
    Smålandsturen blev för övrigt lite av en flopp. Det visar sig att kasta stenar i vattnet inte är en tillräcklig aktivitet för att fylla 24 x 7 timmar på landet, något terroristens föräldrar borde kunnat förstå själva. Först när terroristernas farföräldrar kom på torsdagen lättade treåringens dystra sinnesstämning. Till och med blöjterroristen protesterade högljutt genom att sova sämre och äta hela nätterna fram tills farföräldrarna gjorde entré. Alltså, i framtiden inga storartade "kasta sten i vattnet"-resor till landet mitt under den regnigaste hösten. Nästa gång blir det all inclusive med Bamse-klubben i Alanya. Givetvis inte. Skicka mig till psyk-akuten när jag bokar en sån resa (troligtvis sommaren 2016).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar