fredag 6 mars 2015

Glaset är för bövelen halvfullt

Ja. Ni vet det redan. Idag gick vi alla upp halvsex. Maken, som går upp då för att han börjar jobba klockan sex, tittade oroligt på mig, som att liksom försäkra sig om att jag inte behövde ett snabbt besök på Psyk-akuten. 
"Se här! Det finns kaffe! Titta!" yttrades under djup observation av min persona. Vem kan klandra honom, då jag bara för en dryg vecka sedan väste fram något om att jag minsann skulle rymma till Köpenhamn och pimpla vin och röka en massa cigaretter efter att den yngsta visat tecken på att vara ett enmanna-missnöjesparti under en hel dag och den äldre lekt tjugo frågor en gång per minut under en hel dag.
 
Nåväl, denna morgon bestämde jag mig för att anamma ett visst Blondinbella-synsätt på tillvaron. Jag var vaken. Isabelle var vaken. Josephine var vaken. Chans till mer sömn innan kvällen? Noll. Så jag gjorde det enda rätta; hällde upp kaffe till mig, tog fram paddan till Isabelle och plockade fram tre mjukiskaniner och en napp till Josephine. Sedan tittade Isabelle på någon som heter Daidalos (robot?) på Barnkanalen på paddan, medan jag fick se på hopplösa britter på TV som försöker tjäna pengar på fastighetsmarknaden och Josephine fick prata ut med ett gäng kaniner. Det blev bra. Ska man se det från den ljusa sidan går alla riktigt bra program tidigt på morgonen (typ Wife swap). Sedan gick vi upp en och en halv timme senare, och kunde låtsas att vi hade sovit ända till sju. Eller alltså, jag låtsades det. Och det blev bra. Faktiskt. 

P S. Tycker ni att jag ska köpa en pråm och göra om den till husbåt? Det gjorde de på Property Ladder i morse, och det blev toppen! Tog lite tid bara. Och gick lite över budget. Hmm. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar