tisdag 3 mars 2015

Evakuera skiten

Det räcker nu. Vi, svenska folket i allmänhet och småbarnsföräldrar i synnerhet, orkar inte mer. Det är dags att evakuera hela skiten mellan januari och mars. Det kan inte vara tänkt att någon ska stå ut i detta klimat under så många månader. Just när man tror att influensasäsongen från helvetet klingat av så börjar hela skiten om från början, och det man trodde var ren och pur utmattningslättnad efter att till slut ha lyckats arrangera en namngivningsceremoni för den minsta, visade sig vara en svängom till med feber och muskelsmärta (ingen vill ta mig på allvar när jag säger att det är skelettmetastaser).
    Nåja, det är bara den trötta, gamla modern som drabbats denna gång (TA I TRÄ!!!!!!!!), och eftersom jag lägger mig ungefär samtidigt som patienterna på stadens korttidsboenden och de underbara barnen sovit till strax före sju varje morgon den senaste tiden (TA I TRÄ!!!!!!!!), så går det säkert över snart.
    Jag förstår att det är för sent det här året, men nästa år borde det finnas en klart utarbetad plan för evakuering av landets samtliga invånare mellan januari och mars. Jag tänker Karibien, men kan även sträcka mig till Australien, Thailand eller Nya Zeeland. Jag är inte omöjlig på något sätt. Och förresten, bara en sista sak, ni som håller på att tjata om vår och har gjort sedan i mitten av februari: Lägg av! Ni är bara provocerande.
    Så. Nu ska jag sätta på mig en tjock tröja och brygga en kopp te.

1 kommentar:

  1. Så drygt! Här har tre av fyra insjuknat - Leo fick den värsta smällen, men å andra sidan har han inte varit så sjuk på länge så någon rättvisa finns det ju. Får man säga så när det handlar om ens barn? Nåväl. Krya på dig sötnos!

    SvaraRadera