lördag 17 januari 2015

Människor utklädda till djur

Den här helgen har vi fått lära oss att den äldre terroristen känner stark antipati mot människor utklädda till djur. Det kalas på Busfabriken som det setts fram emot sedan i december gick äntligen av stapeln igår. Korv, godis, glass, bästa kompisen som bytt förskola, rutschkanor, bollhav. 
    Fiasko. Inte en korv och inte en bästa kompis i världen kunde tränga bort det faktum att stället var befolkat (be-elefantat?) med psykedeliska och LSD-trippiga busfabriks-elefanter. Maken fick snällt lämna stället med en mycket ledsen och uppskrämd terrorist och bege sig till bilen som under tiden smyckats med en böteslapp. Minst sagt en mindre lyckad utflykt. 
    Om man ska försöka se en silverkant på just det här specifika molnet så kan det vara att vi behöver starta förberedande terapisessioner inför sommarsemestern där vi kommer att umgås en del med världens starkaste björn. Jag förstår nu att terroristen eventuellt inte är med på att det kommer att vara en människa i en björnkostym.     
    Det här inlägget var också mitt sätt att bekänna att vi bokat en sommarsemester med Bamse-klubb. Jag vill minnas att det inte var så hemskt längesedan jag bad er att skicka mig till Psyk akut den dagen jag bokade en sådan semester. Den dagen är här nu. Hur dags väcker de sina patienter på Psyk? Om det är senare än klockan halvsex är jag faktiskt rätt sugen på att checka in ett par dagar för att ta igen mig lite i kombination med att diskutera min akuta personlighetsförändring med någon av deras överläkare.

2 kommentarer:

  1. hahaha stackars lilla terrorist. Lycka till med terapin. Min prinsessa är 18 och avskyr fortfarande människor utklädda till djur. Något som dessa människor tycks känna på sig och närmar sig gärna henne för att dela ut en kram. De ska vara glada att de fortfarande lever och att jag alltid lyckas lägga handen på kniven hon har i handen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då vet jag vem man ska misstänka vid eventuell massaker på maskotar :).

      Radera