söndag 25 januari 2015

Lugn dag?

Underbara Clara har varit själv med sina kids idag. De har tagit det lugnt, skriver hon i sin blogg. Bytt plats på ett brunt skåp och en kökssoffa, hängt upp lampetter på väggarna, gått på promenad med hunden, badat allihop, pusslat, bakat chokladbollar och haft picknick på golvet. 
    Själv känner jag mig som en av de där trasdockorna i barnprogrammet från 80-talet, och jag har då inte möblerat om halva huset, och den enda som är hyfsat nybadad här hemma är den äldre terroristen som fick en 30-sekunders-dusch innan läggning. Chokladbollar? Jag köpte Pågens gifflar igår, räknas det? Varje kväll high-fivar vi varandra, jag och maken, för att vi lyckats hålla två kids vid liv en hel dag till (förvisso med korv som huvudbränsle, men ändå).  
    Jag har länge undrat var den äldre terroristen får tag på sitt uppåttjack, och nu vet jag; det kommer från Underbara Clara! Undrar om jag också kan få lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar