fredag 8 augusti 2014

Peep show för grannarna

Ni vet hur stackars akvariemannen konsekvent sågats under bloggens historia? Om inte, så är akvariemannen grannen mitt emot som tidigare lyste upp hela kvarteret med ett gigantum akvarium med blått ljus. Akvariet är nu sålt, och han verkar istället ägna sig åt att spela trummor samt sitta i sin vita Inspector Gadget-skinnfåtölj precis vid fönstret. 
    Nåväl, jag har iallafall härmed förlorat rätten att klaga, då jag tydligen helt har slutat ha på mig kläder på överkroppen när jag är hemma. Ammar man en gång i timmen är det liksom inte lönt att klä på sig mellan gångerna, och för övrigt är det snuskigt varmt. Eftersom jag inte gillar att dra ner persienner i onödan betyder det att de stackars grannarna mittemot helt ofrivilligt lever i en 24/7 peep show. Jag tänker att det troligtvis är något värre än det där akvariet. Däremot oklart om det klår grannarna som fortfarande har granris med jullampor runt balkongräcket. Frågar ni mig är julbelysningen något värre, men jag är ju också lite anal och fast i konservativa banor gällande julpynt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar