tisdag 10 februari 2015

Morgonstund och hissreparatör

Det är tisdag. Bägge terroristerna vaknade strax före halvsex och hissen skulle visst servas idag, utan att någon informerat om det. Nåväl, den tidiga fågeln fångar masken och ser till att bad utav äldre barn sker på morgonen istället för på kvällen när alla ändå är aptrötta. Att dunsa ner vagnen från fjärde våningen kan troligtvis räknas som det första träningspasset sedan efter förlossningen eftersom jag var genomsvettig efter att ha gjort det. Att hissreparatören valde att titta på istället för att hjälpa till att lyfta vagnen nerför den sista trappan, ja, eh, alltså, det finns säkert något positivt med det också. Typ lärdomen att världen är full utav rövhål. (Fast det visste jag ju redan). 
    Iallafall har jag lyckats äta lunch i solen vid havet utan att blöjterroristen vaknat, trots att en marodör med betongborr gjort sitt bästa för att väcka henne. Det finns hopp, gott folk, det finns hopp! Och om hissreparatören är kvar när jag kommer hem ska jag se om jag kan... Nä. Det var inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar