tisdag 3 februari 2015

Danska kor alltså.

Jag och den äldre terroristen har ibland helt surrealistiska konversationer med varandra. Ordagrant samtal på väg till dagis (förskolan, för bövelen!) imorse:

Terroristen: Mamma? Finns det kor i Danmark?
Jag: Ja, det gör det.
Terroristen: Mm, men då vill jag åka dit.
Jag: Ja, jo, det kanske vi kan göra.
Terroristen: Men då får vi låsa in kläderna i bilen när vi ska bada. 
Jag: Jaså, varför det?
Terroristen: För annars tar korna våra kläder. Kor är inte kloka!

Jag undrar inte längre varför jag glömt vad respiratorisk insufficiens är. Jag har uppenbarligen mycket sjukare grejer att fundera över. Klåfingriga (klåklövade?) danska kor som snattar människokläder när dessa hoppat i plurret, bara för att nämna ett exempel. Jag börjar också fundera över om det finns hallucinogener i gojibären vi äter i vår filmjölk på morgnarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar