tisdag 4 november 2014

Vin och massa cigaretter

Idag ska jag och min intima mammagrupp (no snusk intended) åka till Köpenhamn och dricka massa vin och röka massa cigaretter. Eller, nä, det ska vi inte, för vi har med tre bebisar och en 2.5-åring. Men man kan dricka ett glas vin till lunchen. Inte om man frågar familjelivs-mammorna, men det har jag inte tänkt göra.
    Den intima mammagruppen är utökad med ytterligare en mamma och bebis (och idag en gästspelande 2.5-åring som vi ska ta hand om på bästa sätt). 
    Blöjterroristen har inlett första etappen av resan med en tupplur. Man blir trött av att äta hela nätterna, så jag har full förståelse. Själv sitter jag och går igenom mitt danska ordförråd i huvudet. Det går ganska så snabbt. Wienerbröd, et cetera. Inget särskilt användbart egentligen. Nåväl, nu är det strax dags för etapp två av resan: tåg. Mycket spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar