fredag 8 maj 2015

Resa till Stockholm

Idag ska jag och mikrofisen åka till Stockholm. Mikrofisen gick ut starkt genom att starta dagen klockan 04.45. Bra. Då hinner vi definitivt med tåget som går 09.20. Om hennes höghet vaknar från den tupplur hon var tvungen att ta nu vill säga.
    För övrigt hoppas jag att resan går bättre än när jag gjorde samma resa med hennes syster för sisådär tre år sedan. Hon åt gröt under den första halvtimmen av färden. Sedan kräkte hon omgående upp all gröt på sig själv, sätet och mig. Resten av resan tillbringade vi (och resten av resenärerna i den kupén) i en doft av kräk och jag fördrev tiden med att få henne att äta något annat, vad som helst, och hon tillbringade tiden med att vägra äta och sitta i mittgången av tåget så att ingen kunde komma förbi. Vi får se hur det går att resa med det yngre ättelägget. Jag har packat med en bok till mig. Hahaha. Haha. Fortsättning följer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar