måndag 14 juli 2014

Som en elefant?

Jag är en mycket god värdinna. Så god att de barn som tillverkas av mig och maken vägrar lämna livmodern i tid. Antingen det, eller så har de ärvt min tidsoptimism. Kanske är hon på väg sedan länge, men ska bara fixa lite grejer på vägen? Typ plocka undan och tömma sopor och sånt som jag alltid ägnar mig åt när vi har bråttom någonstans (fråga bara maken. Han berättar mer än gärna).
     Konstaterar nu att dotter nummer två inte kommer att dela födelsedag med vår kronprinsessa samt att min bror troligtvis kommer att vinna den interna tävlingen om vem som får barn först. Just nu känns det faktiskt lite som att folk som nyligen blivit gravida kommer att föda barn innan jag gör det. Är detta i själva verket en elefantdräktighet?

1 kommentar:

  1. Ta det lugnt bara, hen (? funkar det, tro?) kommer när hen är redo. Själv körde jag en mer bestämd approach till mina barn. De skulle ut i tid vare sig de ville eller inte. Inget jag rekommenderar, dock.
    Kram K

    SvaraRadera